duminică, 8 noiembrie 2015

Preafericit

Preafericit  



              Asa cum marturiseam in prima mea postare m-am nascut si am crescut intr-o familie ortodoxa, bunicul care m-a crescut a fost epitrop la biserica ortodoxa din sat iar durerea vietii lui a fost aceea ca el nu a putut ajunge preot ortodox ca si cei trei frati mai mari ai sai, pentru ca la 13 ani a ramas orfan de tata, a trait insa intreaga sa viata ca om al bisericii si alaturi de biserica.
              Cu toate ca educatia mea ortodoxa este destul de bogata, nu stiu exact din ce motiv s-a decis ca titulatura oficiala a Patriarhului Bisericii Ortodoxe Romane sa fie aceea de PREAFERICIT ?!Daca logica este aceeasi si in teologie ca si in viata cea de toate zilele, acest titlu ar trebui sa aiba o legatura cu Predica de pe munte a lui Iisus , in care acesta a enumerat  FERICIRILE:
            "Fericiti cei saraci cu duhul, ca a lor este imparatia cerurilor.
             Fericiti cei ce plang, ca aceia se vor mangaia.
             Fericiti cei blanzi, ca aceia vor mosteni pamantul.
             Fericiti cei ce flamanzesc si inseteaza de dreptate, ca aceia se vor satura.
             Fericiti cei milostivi, ca aceia se vor milui.
             Fericiti cei curati cu inima, ca aceia vor vedea pe Dumnezeu.
             Fericiti facatorii de pace, ca aceia fiii lui Dumnezeu se vor  chema.
             Fericiti cei prigoniti pentru dreptate, ca a lor este imparatia cerurilor."
                                                                                                    Sfanta Evanghelie dupa Matei
                                                                                                     Capitolul 5, versetele 3-10
                 Mesajele transmise de P.F.Daniel Patriarhul actual al Bisericii Ortodoxe Romane nu sunt insa conforme cu ceea ce spune aceasta predica, mesajele au fost arogante, mustratoare, acuzatoare, chiar si cel care incepea cu "ne cerem iertare", cand de fapt aceste mesaje trebuiau sa fie blande, facatoare de pace, sa transmita mila, curatia inimii si dreptatea bisericii ?!Patriarhul este capul BOR si mesajele sale au anulat de-a dreptul gesturile, nu putine, ale preotilor care au donat sange, au ridicat rugaciuni, au ajutat dupa puterile lor pe cei raniti la clubul Colectiv, familiile lor si pe cei care au pierdut pe cineva acolo...pacat pentru ca inca o data PF Patriarhul Daniel nu s-a ridicat la inaltimea pe care o cerea pozitia sa de ierarh sef al BOR !Chiar si mesajul de iertare cerea aceasta iertare cu jumatate de gura, de pe varful buzelor si acuzand ca i-au fost "rastalmacite" cuvintele, nu a reusit sau nu a dorit sa fie empatic, nu a reusit sau nu a dorit sa transmita iubirea crestineasca, nu a reusit sau nu a dorit sa fie un facator de pace, un milostiv si un insetat de dreptate slujitor al Domnului .Prin aceasta atitudine ne-a indurerat pe noi pe toti romanii ortodocsi, a facut obrazul bisericii sa roseasca  si din pacate nu este pentru prima oara...  
                Aceasta atitudine a celui care este capul BOR este doar un exemplu despre tipul coruptiei din Romaina, despre cat de adanc a patruns poltizarea in toate institutiile romane si politizarea aduce domnia interesului de partid si a interesului personal, aduce domnia banului si nu asa cum ar trebui sa fie domnia interesului national, domnia dreptatii si a corectitudinii, atitudini care sa faca tot ceea ce este necesar pentru a preveni asemenea tragedii.


         O constiinta impacata si pace in suflet va doresc tuturor.
                                                                                  K'melia         
             

4 comentarii:

  1. Rabdare...mila...daruire...grija pt cei napastuiti...are el asa ceva? Sa nu fim naivi...mii de oameni nu stiu ce vor pune maine pe masa...poate si azi...si el construieste edificii absolut inutile pt ei...SA NU DEA DZEU CEL SFINT...SA MA AFLU IN FATA LUI,CA AM SA "MA DEZBRAC" DE CEI SAPTE ANI DE-ACASA SI SI AM SA-L SCUIP IN PLIN OBRAZ,FARA SA AM NICI O REMUSCARE! Nu e genul meu sa fac astfel de ...lucruri,dar sentimentul de REVOLTA,cind vad atitia amariti si neajutorati ma face sa uit si de educatie si de tot...iar pe ei,pe "mai marii bisericii" huzurind...imi vine realmente,fizic,sa vomit...iertati-mi maniera de exprimare,dar "cutitul e la os..."!Sa ma impuste cineva daca trebuie...si merit...

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate Diana draga ai dreptate si pe mine ma doare ca aroganta lui Daniel a anulat toate gesturile simplilor preoti care au donat sange si care au facut ceea ce le-a stat lor in putinta spre a ajuta...Daniel ar fi trebuit sa deschida manastirile bucurestene spre a le da un pat de odihna familiilor din provincie care batuie ca niste fantome pe coridoare si curti de spital, sa trimita mancare, ceai si cafea la spitale acestor oameni, nu sa astepte sa fie chemati si sa poata cere bani daca sunt chemati.

    RăspundețiȘtergere
  3. Personal nu sunt impotriva catedralei de la Bucuresti, toate capitalele Europei au biserici mai mult decat impunatoare, tu Diana stii foarte bine ce biserici au spaniolii, dar patriarhul nostru este interesat DOAR de bunastarea BOR si nu de a nu se departa de la dreapta credinta iar mandria desarta este un pacat capital si mie mi se pare Daniel un om foarte arogant si plin de mandrie desarta, nu este umil, milos si drept cum ar trebui sa fie un slujitor al Domnului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu nu mai pot sa suport sa vad oameni batrini pe strada cu cite ceva de vinzare ca sa-si poata cumpara o paine...si el ce face acolo? Ar trebui in primul rind de asta sa se ocupe,sa cheltuie toti banii ca sa faca adaposturi si cantine pt cei care le-ar prinde bine o supa si un pat cu asternut...nu mai suport...si nu demult am fost sfatuita sa incetez cu postari de genul asta ca rid toti de mine ca as fi o frustrata...ce zici? EU SINT UN OM FERICIT,MULTUMESC LUI DZEU,AR VREA MULTI SA FIE FERICITI CA MINE,poate am si eu frustrarile mele,ca oricine...si asta cu lafaiala si huzurul unora, versus saracia,frigul si foamea altora...mi-o asum...da,sint o frustrata ,insa nu pt mine,pt propria-mi persoana,ci pt miile de fiinte umane amarite...iar faptul ca nu prea pot face nimic ma face si mai frustrata!

    RăspundețiȘtergere