luni, 15 august 2016

Convertirea la monarhism

                                                       Convertirea la monarhism


               In prima mea postare m-am prezentat cine sunt eu, ce scoli am absolvit , cum gandesc,am ales acum sa completez postarea mea introductiva in cea mai mare parte datorita dezbaterilor declansate pe internet de moartea si funerariile regale cu doliu national a M S Regina Ana a Romaniei.
                Asa cum sugereaza titlul postarii mele nu am fost dintru inceputuri monarhista, fara sa incerc sa ma scuz dar explicatiile mele sunt simple, m-am nascut intr-o familie mixta din mama nemtoaica si tata roman, in care parintii mei au fost fiecare primul intelectual al familiei, bunicii mei au avut barbatii sapte clase, una dintre bunicile mele , cea materna, a avut patru clase iar pe bunica paterna nu am vazut-o niciodata sa scrie sau sa citeasca o scrisoare, sa citeasca un ziar si nu am indraznit niciodata sa o intreb daca a avut sau nu scoala.Educatia mea de baza s-a desfasurat in intregime in anii comunisti, chiar mama mea, profesoara de istorie, a invatat in anii comunisti absolvind facultatea de istorie a universitatii clujene in anul nasterii mele, 1966.In acei ani unul dintre profesorii ei a devenit peste noapte custode de biblioteca pentru ca la curs a explicat studentilor ca si personalitatile pozitive ale istoriei au avut trasaturi negative de caracter cum si personalitatile negative au avut trasaturi pozitive , exemplificand ca Alexandru Ioan Cuza si-a semnat abdicarea in iatacul amantei iar Ion Antonescu a refuzat sa fie lagat la ochi si si-a comandat singur plutonul de executie zicand "trageti baieti dar trageti cum v-am invatat eu....In acei ani de inceput al deceniului '60 studentilor de la istorie nu li se permitea sa studieze liber operele marelui Nicolae Iorga, doar daca depuneau in prealabil un memoriu justificativ care sa explice ce opera doresc sa studieze si de ce ?! Logic ca un asemenea memoriu justificativ nu ar fi putut nici un student sa alcatuiasca decat daca un profesor il indruma in alcatuirea lui, un profesor care cunostea operele marelui istoric.
               Intoxicata deci de tot ceea ce mi s-a predat in scoala in anii '90 nu eram monarhista, iubirea mea pentru istorie si curiozitatea mea m-a facut sa incerc sa-mi corectez rastalmacirile istoriei care mi s-a predat in scoala si am incercat sa ma informez pe orice cale citind cam tot ce mi-a cazut in mana, urmarind documentare BBC sau ale altor televiziuni.
                Peste toate acestea insa definitoriu pentru mine a fost ca mi-am trait intreaga viata in Romania, am trait si am vazut cum aceasta tara candva granarul Europei a ajuns sa nu mai poata sa-si hraneasca populatia.Am vazut cum suntem mintiti, batuti , umiliti si niciodata nu s-au gasit vinovatii pentru mortii de la revolutie sau pentru cei de la mineriade.Traiesc desertificarea Romaniei prin distrugerea sistematica a codrilor ei care au fost candva "frate cu romanul".Am vazut cum ne conduc politicieni cu doctorate de carton dar cu reale probleme de integritate si penale, am vazut cum toti presedintii Romaniei , fara nici o exceptie, au fost fiecare in felul lui o dezamagire pentru mine si pentru intreaga tara.Am vazut ca desi se declara " prioritate nationala" si sistemul de invatamant si cel de sanatate ele sunt distruse sistematic cu fiecare zi care trece.
                Romania de azi nu mai are modele, modele adevarate de moralitate, integritate, responsabilitate singurele astfel de modele le gasim azi in istorie, in trecutul nostru si in Familia Regala a Romaniei.
                 Sa incerc sa povestesc cand si cum m-au impresionat membrii Familiei Regale a Romaniei mi-ar lua o viata intreaga si nu as putea epuiza insa subiectul, am sa incerc insa sa relifez cateva acte care au fost definitorii pentru mine.Am comparat actul intrarii in Primul Razboi Mondial al Romaniei condusa de Ferdinand cel loial impotriva Germaniei si prin acest act Ferdinand si-a aratat loialitatea fata de Romania,  nu fata de tara in care s-a nascut si a crescut, nu fata de Familia de Hohenzolern Siegmaringen, cu incapatanarea autista a lui Ion Antonescu de a-si respecta cuvantul lui pe care l-a dat lui Hitler dincolo de adevaratele interse ale Romaniei si armata noastra a trecut Nistrul si am pierdut mii de soldati intr-o lupta care nu era a noastra ?! Am comparat atitudinea atator romani nascuti si crescuti in Romania care dupa ce au parasit tara au improscat in spatele lor cu gunoi, cam ca si o pasare care scurma dupa viermisori cu povestea A S Principesa mostenitoare Margareta a Romaniei care spune ca a invatat sa iubeasca Romania din povestirile bunicii ei Regina mama Elena, la fel povestea si Regina Ana, auzind acestea m-am cutremurat intrebandu-ma ce i-a oferit Romania acestei femei Regina mama Elena ca sa merite atata loialitate?! Regina mama Elena nascuta principesa a Greciei nu a fost incoronata regina a Romaniei pentru ca atunci cand sotul ei a urcat pe tron erau divortati, Romania nu i-a oferit fericirea in casnicie, nu i-a oferit un regat si chiar si unica bucurie oferita, aceea de a fi mama , a fost ani si ani intunecata de faptul ca putea sa-si vada fiul doar o luna pe an...si totusi ea a putut sa iubeasca acaesta tara atat de mult incat sa sadeasca iubirea pentru Romania si in sufletul nurorii ei si al nepoatelor care nu au cunoscut niciodata tara pe care in suflet o simteau ca este tara lor !!!Gandind la toate aceste comparatii m-am intrebat ce anume face diferenta? Raspunsul nu este si nu poate fi altul decat EDUCATIA. Niciodata un politician mai mult sau mai putin oportunist nu va fi educat, format in spiritul impartialitatii, al echidistantei,al loialitatii, al responsabilitatii si moralitatii cum este un membru al unei case regale !Sloganurile politicienilor sunt menite a fi ceva ce da bine la public, ceva care sa castige voturi si implicit putere in timp ce sloganul NIHIL SINE DEO al Familiei Regale a Romaniei este un modus vivendi, un mod de a trai.



              O constiinta impacata si pace in suflet va doresc tuturor.
                                                                                                             K'melia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu