duminică, 25 septembrie 2016

Dascalita



Motto:"Cand tremurandu-si jalea si sfiala,
Un cant pribeag imbratiseaza firea,
Si-un trandafir crescut in umbra moare,
Si soare nu-i sa-i planga risipirea,
Eu plang atunci, caci tu-mi rasai in zare,
A vremii noastre dreapta mucenita,
...................................
Sfielnica, balaie dascalita"
Dascalita- de Octavian Goga


Astazi s-a implinit o luna de la moartea mamei si eu incerc sa-mi amintesc tot ceea ce a fost frumos in viata ei, incerc sa tezaurizez toate amintirile frumoase impreuna cu ea.Imi amintesc ca povestea ca de cand se stie se juca cu papusile de-a educatoare cand era la gradinita, de-a invatatoarea cand a trecut la scoala si de-a profesoara atunci cand a ajuns in ciclul gimnazial.Dragostea pentru istorie i-a trezit-o profesoara ei din ciclul gimnazial, imi pare rau ca nu imi amintesc numele ei dar mama povesteste ca era o femeie deosebita, cu studii facute in anii antebelici in Franta si asta si-a pus amprenta pe intreaga ei personalitate, nu era casatorita, era o femeie eleganta si care a trait cu pasine profesia de dascal.In liceu la Bastilia Resiteana a avut o profesoara de istorie anosta si cand a anuntat colegii ca ea vrea sa dea admitere la Cluj Napoca la istorie toti au fost extrem de mirati, au intrebat-o daca vrea sa ajunga ca si profesoara din licei si ea a replicat atunci ma las de invatamant si ma duc la cratita...
Chiar daca mama a avut o viata implinita si in familie a trait profesia cu pasiune, si-a iubit elevii si a stiut sa le trezeasca interesul chiar si celor carora nu le placea istoria, elevii ei au iubit-o de la primele generatii care ii spunea mama Lore si pana la ultimele generatii pentru care a ramas chiar si dupa pensionare doamna directaore, cred ca au iubit-o pentru ca au simtit cu totii ca ii iubeste si ea, ca pentru ea erau cu totii niste copii frumosi si deosebiti fara sa conteze neaparat notele lor sau daca le placea materia pe care ea o preda, stia sa stimuleze in toti cei care o inconjurau calitatile fiecaruia, stia cum sa faca pe toti cei cu care interactiona sa fie mai buni, mai impaciuitori, mai iubitori.
Ca profesor, pentru ca da am avut-o profesor in gimnaziu pe mama mea, stia sa starneasca dragostea de pamantul romanesc, pentru istoria noastra si pentru eroi nostri in toti cei care o ascultau.Am plans cand ea mi-a predat Iancu de Hunedoara si ne-a povestit ca eroul de la Belgrad a murit la 10 zile dupa victoria care a salvat Europa , de ciuma, ii vedeam pe toti conducatorii celor 360 de statulete germane chefuind in timp ce eroul victoriei murea...


Dormi in pace mama mea

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu